چندی پیش مقاله‌ی تحلیلی با عنوان “کدام شرکت بیمه بهتر است؟” در سایت فکرزمستون منتشر و با استقبال شما بازدیدکنندگان عزیز مواجه شد. پس از مدتی –با شروع نوسانات ارزی و بالا رفتن شاخص قیمت‌ها و …- تیم کارشناسی فکرزمستون تصمیم گرفت تا به بررسی فرآیند اخذ نمایندگی بیمه عمر بعنوان یک کسب و کار با پتانسیل بالا، بپردازد. چراکه در شرایط اقتصادیِ کنونی، مدل درآمدی بسیاری از کسب و کارها تغییر کرده و داشتن درآمد پایدار دغدغه‌ی بسیاری از صاحبان مشاغل است. از این رو فرصت را مغتنم شماردیم تا به این سوال پاسخ دهیم: آیا می‌توان نمایندگی بیمه عمر را بعنوان یک کسب و کار پایدار در نظر گرفت؟ برای داشتن نمایندگی بیمه، چه مراحلی را باید طی کرد؟ در شرایط اقتصادیِ کنونی، این شغل تا چه اندازه می‌تواند ریسک‌های درآمدی را پوشش دهد؟ در این مقاله شما را با صفر تا 100 نمایندگی بیمه عمر آشنا خواهیم کرد.

مشتریان بیمه عمر

نمایندگی بیمه؛ یک کسب و کار جذاب

راه اندازی هر کسب و کاری دارای هزینه و ریسک است. هزینه‌هایی مثل دفتر کار (یا کارگاه)، تجهیزات اولیه، مجوزهای مورد نیاز و غیره. از طرفی، از زمان شروع یک شغل تا زمان پایدار شدنِ آن، ریسک ورشکستگی و عدم بازگشت سرمایه نیز وجود دارد. شرکت‌های بیمه بسیاری از این هزینه‌ها و ریسک‌ها را برای متقاضیان فعالیت در این صنعت، پوشش داده‌اند. دلیل آن هم واضح است، اگر شما بتوانید نمایندگی بیمه عمر بگیرید و موفق شوید، هم درآمد خودتان قابل توجه خواهد بود و هم درآمد شرکت بیمه! پس شرکت‌های بیمه تمام سعی‌شان را می‌کنند تا شما در این مسیر موفق شوید.
صنعت بیمه عمر در ایران در مقایسه با دنیا یک صنعت جوان است و به جرات می‌توان گفت، بیمه عمر در ایران یک نوجوان است. بنا بر بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان فکرزمستون، بیمه عمر -بعنوان یک شغل حرفه‌ای- در ایران بسیار جای کار و پیشرفت دارد و امکاناتی که شرکت بیمه در اختیار شما قرار می‌دهد، این کسب و کار را جذاب‌تر کرده است.

درخواست نمایندگی بیمه عمر

برای درخواست نمایندگی بیمه عمر، بایستی مراحل زیر را طی کنید:

  • فرم ثبت نام را بصورت آنلاین تکمیل کنید.
  • فرم اطلاعات شما توسط شرکت بیمه بررسی می‌شود.
  • با متقاضيانی كه فرم اطلاعات و رزومه آنها به تاييد بيمه پاسارگاد برسد، تماس گرفته می‌شود.
  • در این مرحله یک جلسه‌ی آموزشی برای شما برگزار خواهد شد که شامل نکات و اصول فعالیت در این حرفه است. (با هماهنگی صورت گرفته میان تیم فکرزمستون و نمایندگی بیمه پاسارگاد، برای متقاضیان نمایندگی در شهرستان‌ها، نیازی به حضور فیزیکی در شرکت بیمه پاسارگاد نیست و این جلسه‌ی آموزشی بصورت آنلاین نیز قابل انجام است.)
  • اکنون فرآیند مربوط به نمایندگی بیمه عمر تکمیل شده است و شما صاحب شغل جدید در صنعت بیمه هستید و به شما تبریک می‌گوییم!

مزایای نمایندگی بیمه عمر

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، نمایندگی بیمه عمر نسبت به سایر مشاغل، دارای مزیت است و در این بخش به مهم‌ترین ویژگی‌های آن اشاره می‌کنیم.

درآمد پایدار: همان‌طور که از نام “بیمه عمر و تامین آتیه” پیداست، با ورود هر نفر به مشتریان شما، یک جریان درآمدی پایدار برای شما ایجاد می‌شود و بسته به مدت قرارداد، شما ماهانه یا فصلی یا سالانه مبلغی از قرارداد را بعنوان کارمزد دریافت خواهید کرد. بنابراین، یک مشتری چندین درآمد پایدار برای شما خواهد داشت. این مبلغ ممکن است کم بنظر بیاید، اما پس از چند ماه که شما تکنیک‌های بازاریابی را یاد بگیرید و باشگاه مشتریان‌تان گسترش یابد، به یک درآمد قابل توجه تبدیل خواهد شد.

آموزش رایگان: آموزش‌هایی که ابتدا به شما داده می‌شود –مثل دوره تخصصی بیمه و بازاریابی بیمه- کاملا رایگان است و تنها هزینه ایاب و ذهاب بعهده شماست. این یک مزیت بزرگ است، چراکه نیازی نیست شما از صفر شروع کنید و درحین کار مباحث اساسی را یاد بگیرید. شرکت بیمه آموزش‌های اولیه و ضروری را به شما ارائه می‌کند.

پوشش هزینه‌های اولیه توسط شرکت بیمه: فضای کاری و سرمایه اولیه از مهم‌ترین هزینه‌ها برای مشاغل خرد محسوب می‌شوند و شرکت‌های بیمه این دو مورد را برای متقاضیان کسب نمایندگی بیمه عمر فراهم می‌کنند. بنابراین 2 مورد از دغدغه‌های شما برای شروع این شغل وجود نخواهد داشت.

وضعیت اقتصادی ناپایدار در جامعه: در وضعیت ناپایدار اقتصادی –که چند ماهی است شاهد آن هستیم- وضعیت معیشتی مردم تحت تاثیر قرا می‌گیرد و این امر، آنها را بفکر وامی‌دارد که برای حفظ ارزش پول‌شان و همچنین تامین آتیه‌ی خودشان راهکاری بیاندیشند. بیمه عمر یکی از گزینه‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری، تامین بازنشستگی و پوشش هزینه‌های درمانی است.

برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد خدمات بیمه عمر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی “کدام شرکت بیمه بهتر است” و همچنین “بیمه زنان خانه‌دار” را بخوانید.

بازار بالقوه‌ی گسترده و پنهان: خدمات بیمه عمر به اندازه‌ای دارای تنوع است که طیف وسیعی از افراد جامعه را در بر می‌گیرد و این مزیت، اهرم قدرتمندی برای نمایندگان بیمه عمر است. اینکه چقدر بتوانید از این بازار گسترده درآمد کسب کنید، به توانایی بازاریابی و هوش بیزینسیِ شما بستگی دارد. مشتریان بالقوه‌ی شما افراد زیر هستند:

  • کسانی که می‌خواهند برای حفظ ارزش پول‌شان، یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشند.
  • کسانی که می‌خواهند برای تامین آتیه‌ی فرزندان‌شان سرمایه‌گذاری کنند.
  • کسانی که می‌خواهد برای زمان بازنشستگیِ خود برنامه‌ریزی کنند.
  • کسانی که می‌خواهند از پوشش‌های بیمه‌ای بیمه عمر بهره‌مند شوند. (مثل بیماری، حادثه، فوت، از کار افتادگی)

اگر بخواهیم هر یک از موارد بالا را برای اقشار مشخصی از جامعه در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که مشتریانِ هدف در این کسب و کار، تعداد قابل توجهی هستند.

قابلیت انجام، بصورت پاره وقت: بسیاری از افراد بدلیل مشغله‌های زندگی قادر به انجام کار تمام وقت نیستند و مایلند زمان کاری‌شان را خودشان تعیین کنند. یکی از مزیت‌های نمایندگی بیمه عمر این است که شما می‌توانید بصورت پاره وقت فعالیت کنید.

تیم فکرزمستون طی بررسی‌های تخصصی پیرامون صنعت بیمه عمر، یک کمپین بیزینسی را با یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه پاسارگاد آغاز نموده است تا بتواند مشاوره‌ی منسجم‌تری در این حوزه به شما بدهد. شرکت بیمه پاسارگاد برای نمایندگاه بیمه عمر، مزایایی مانند: بهره‌مندی از بیمه تکمیلی برای نماینده و خانواده‌اش، انعقاد قرارداد 3 ساله با وی از طرف شرکت، ارائه آموزش‌های رایگان در حوزه‌ی کاری، واریز ماهانه‌ی کارمزد بصورت مستقیم و غیره ارائه می‌کند.

در ادامه فرآیند درخواست و شرایط اعطای نمایندگی بیمه عمر، مشخصا مطابق با دستورالعمل‌های این شرکت آورده شده و بسیاری از این شرایط، با قوانینِ سایر شرکت‌های بیمه دارای اشتراک است.

بازاریابی بیمه عمر

بازاریابی و اطلاع دادن به مشتری در مورد مزایای بیمه عمر، یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای نمایندگان بیمه عمر است. طبق تجزیه و تحلیل تیم فکرزمستون، بسیاری از مردم یا بیمه عمر را نمی‌شناسند و یا تصور ناقصی از خدمات آن دارند. بنابراین با یک استراتژی بازاریابی هوشمند، می‌توانید پیشرفت قابل توجهی در این صنعت داشته باشید.

در صورتی که تمایل دارید از مشاوره تخصصی تیم فکرزمستون در زمینه‌ی نمایندگی بیمه عمر و اصول بازاریابی آن استفاده کنید، فرم موجود در انتهای این مقاله را تکمیل فرمایید.

درآمد نمایندگی بیمه عمر

کارمزد بیمه عمر، متناسب با مبلغ قرارداد، نحوه پرداخت و مدت پرداخت حق بیمه متفاوت است اما فرض کنید وضعیت نمایندگیِ شما اینگونه پیش برود:

  • شما از هر مشتری بطور متوسط ماهانه 50 هزار تومان دریافت کنید.
  • هر مشتری برای مدت 5 سال با شما قرارداد ببندد.
  • شما هفته‌ای یک مشتری داشته باشید.
  • 2 ماه اول بدلیل کسب تجربه، شما هیچ مشتری و درآمدی ندارید.

اکنون بگذارید محاسبه کنیم درآمد شما پس از یک سال چند تومان می‌شود:

درآمد نمایندگی بیمه عمر

 

در سناریوی بالا –که حالت بدبینانه در نظر گرفته شده است- شما پس از 12 ماه حدود 2 میلیون تومان در ماه درآمد خواهید داشت که مبلغ قابل توجهی است (البته این مبلغ، سود شما نیست و مالیات را باید از آن کم کنید). اکنون تصور کنید شما از هر مشتری 100 هزار تومان کارمزد بگیرید و یا مشتریان شما بصورت خانوادگی در بیمه عمر ثبت نام کنند و یا قرارداد بیمه عمر را 20 ساله ببندند. در هر یک از این سناریوها، درآمد شما بصورت تصاعدی رشد خواهد کرد. بنابراین اگر این کار را اصولی شروع و بتوانید شبکه‌ای از مشتریان وفادار جذب کنید، کسب و کار شما بسرعت رشد خواهد کرد.

در این بیزینس تبلیغات کلامی بسیار موثر است و شبکه‌ی مشتریان، می‌توانند جامعه‌ی بالقوه را مجاب کنند تا با شما قرارداد ببندند. بنابراین تکنیک‌های بازاریابی و ارتباط با مشتری را جدی بگیرید.

خدمت فکرزمستون به متقاضیان نمایندگی بیمه عمر

در این مقاله شما را با زوایای نمایندگی بیمه عمر و مزایای این کسب و کار آشنا کردیم. همان‌طور که گفته شد، تیم فکرزمستون با یکی از نمایندگی‌های بیمه شرکت پاسارگاد در حال همکاری است و به مشتریان خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد. در صورتی که تمایل به اخذ نمایندگی بیمه عمر دارید و می‌خواهید در صنعت بیمه بصورت حرفه‌ای وارد شوید، در فرم زیر ثبت نام کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند تا این بیزینس را با آگاهی شروع کنید.

امتیاز ویژه فکرزمستون

امتیازی که تیم فکرزمستون برای شما در نظر گرفته، بدین صورت است که در صورت عقد قرارداد با نماینده‌ی همکارِ ما در شرکت بیمه پاسارگاد، مشتریانی که در شهرهای کشور (بجز تهران) برای مشاوره بیمه عمر از طریق وب سایت فکرزمستون اقدام می‌کنند نیز به شما معرفی می‌شوند و بخشی از کارمزد مشتریان معرفی شده، به شما تعلق خواهد گرفت.

نمایندگی بیمه

برای دریافت اطلاعات بیشتر موارد زیر را تکمیل نمایید.

به اشتراک بگذارید